Badania i wyniki

Start IB PAN w dostępność (DOSTEP)

Finansowanie
Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+): Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)
Instytucja pośrednicząca
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR)
Wartość projektu
2 035 500 zł, w tym wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 973 460 zł
Numer
FERS.03.01-IP.08-0003/24-00
Okres
2024–2027
Partner
Fundacja Instytutu Rozwoju Regionalnego (FIRR)
Koordynator
Dr hab. Grażyna Szarek-Łukaszewska (IB PAN), dr Anna Rdest (FIRR)

Streszczenie

Instytut Botaniki im. W. Szafera PAN (Lider) wraz z Fundacją Instytutu Rozwoju Regionalnego (Partner), w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizuje projekt, którego celem jest niwelacja barier w dostępie do nauki i edukacji dla osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi ze stanu zdrowia, w tym OzN (osób z niepełnosprawnościami), studiujących, pracujących, współpracujących lub korzystających z oferty IB PAN.

W czasie trwania projektu (od 01.09.2024 do 28.02.2027) planuje się:

1. Organizację środowiska do realizacji wsparcia OzN poprzez:

  • stworzenie jednostki ds. dostępności na stałe umocowanej w strukturze organizacyjnej IB PAN z siedzibą w pełni dostępną architektonicznie i dostępną w zakresie informacyjno-komunikacyjnym i cyfrowym oraz wyposażoną w technologie wspierające,
  • poprawę poziomu dostępności cyfrowej strony internetowej IB PAN i BIP,
  • poprawę poziomu dostępności informacyjno-komunikacyjnej sali wykładowo-konferencyjnej wykorzystywanej do celów edukacyjnych (w tym do prowadzenia zajęć w ramach Szkoły Doktorskiej) i naukowych przez doktorantów i kadrę IB PAN.

2. Upowszechnienie informacji dotyczącej środowiska wsparcia OzN na stronie internetowej w formie dostępnej.

3. Stworzenie i/lub uzupełnienie procedur dotyczących wsparcia OzN.

4. Podniesienie poziomu wiedzy kadry IB PAN w zakresie niepełnosprawności poprzez udział w szkoleniach świadomościowych i specjalistycznych.

5. Uzyskanie szczegółowej wiedzy na temat istniejących barier architektonicznych i informacyjno-komunikacyjnych.

6. Opracowanie katalogu usług wspierających doktorantów OzN do upowszechnienia ich w formie dostępnej na stronie internetowej i wykorzystania w tworzeniu długoletniej polityki niwelowania barier w dostępności OzN do edukacji i pracy naukowej.

#FunduszeUE

Foto: pexels.com.